tirsdag 27. april 2010

Uke 16 og 17

Noen uker går fort unna. Denne perioden har vi kontaktmøter og jeg bruker mye tid på å forberede dem. Er blant annet derfor jeg er noe sein med å oppdatere bloggen for tiden. Forrige uke hadde elevene presentasjon av forslagene til den miljøvennlige bilen og reklame til bilen. De har vært kjempeflinke, morsomt å se hva de får til når de får mer frihet. Dagen etter presentasjonene hadde jeg og Tom Eilertsen (inspektør på skolen) foredrag på en konferanse om entreprenørskap i skolen. Her er en av de to Preziene vi brukte i foredraget. Prezien har med flere elevarbeider som jeg tror det kan være morsomt for mange å se. Etter at Prezi åpnet for gratis lærerkontoer har jeg brukt dette programmet noen ganger. Må si at jeg foreløpig er meget positiv. Jeg liker dynamikken du kan få til med en Prezi (spesielt sammen med en digital tavle), og har allerede begynt å vurdere en oppgradering.
Når det gjelder de digitale læringsressursene var Zeppelin gulljakten ressursen for uke 16. Spillet tester på en morsom måte kunnskaper og forståelse om ordklasser i norsk. Læringsressursen for uke 17 er Plasteline interactive logic games. Her kan man finne meget gode og varierte problemløsningsoppgaver. Dessverre må man betale for mange av spillene, men de spillene som er gratis er morsomme og utfordrende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar