onsdag 21. desember 2011

Bruk av Mindomo i Creaza

I vår fikk skolen jeg jobber på Creaza etter å ha vært på NKUL 2011. Vi kjente til programmet fra før, og etter å ha vært på utstillerseminar bestemte vi oss for å kjøpe det som en ekstrapakke til Fronter. Denne høsten har trinnet mitt jobbet mye med læringsstrategien tankekart, som vi har laget både analogt og digitalt. Mindomo er et tankekartverktøy i Creaza-pakken, og vi har derfor brukt det mye.
Elevene har vist stor interesse for å jobbe med programmet, og blir stadig flinkere til å lage tankekart. Et godt eksempel på dette fikk jeg i dag, da vi hadde siste skoledag før jul. Tre av elevene mine hadde jobbet med et tankekart om julen hjemme, og ønsket å presentere det for de andre elevene. Det forteller meg mye om julen, elevene, tankekart og programmet at de lager tankekart hjemme frivillig. Tankekartet kan dere finne her. Notatene er markert som spørsmålstegn i PDF-filen, men vises på en annen måte i programmet. Her er også et skjermbilde av tankekartet:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar